با توجه به اینکه هنوز هیچ آمار رسمی از تولید خودروسازان داخلی کشور برای سال 96 عرضه نشده است و تنها آمار رسمی مربوط به تولید یازده ماهه سال گذشته است ولی آمارهای غیررسمی و برآوردها عمدتا گویای ادامه روند افزایش میزان تولید شرکت مدیران خودرو هستند و از همین رو، باید به احتمال بسیار زیاد در سال ۱۳۹۶، مدیران خودرو را بزرگترین و پرتیراژترین خودروساز خصوصی داخلی کشور دانست.
بازار خودرو کشور طی چند ماه گذشته ، تحت تاثیر بسته شدن سایت ثبت سفارش، افزایش میزان تعرفه خودروهای وارداتی و در نهایت میزان افزایش قیمت ارز تغییرات گستردهای را تجربه نمود. با افزایش قیمت خودروهای وارداتی، این شاسیبلند لوکس چینی میتواند گزینهای مناسب باشد.
برند چری به مناسبت دهه فجر شرایط فروش ویژه و جذابی برای محصولات خود در نظر گرفته که شامل شرایط متنوع پرداخت و بازه پرداخت تا 36 ماه میشود که در این بخش، شرایط فروش سری آریزو5 در مدلهای گیربکس دستی (MT) و توربوشارژر (TE) و همچنین در دو مدل اکسلنت سال 97 و اکسلنت سال 96 را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
مدیران خودرو که نماینده محصولات چری در ایران است، تیگو5 را در دو مدل اکسلنت و لاکچری اسپورت در ایران به صورت فروش فوری اقساطی (بخشنامهای یا اقساط منعطف) و نقد عرضه میکند، بهطوری که مطابق بخشنامه فروش ماه بهمن 96 چری، تیگو۵ اکسلنت با قیمت 107،670 میلیون تومان و مدل تیگو5 لاکچری اسپورت با قیمت 102،630 میلیون تومان قیمتگذاری کرده است. در ادامه به تشریح تفاوتهای میان تیگو5 و تیگو5 جدید و همچنین میان مدل اکسلنت و لاکچری اسپورت میپردازیم.
چری تیگو۵ به عنوان یک شاسیبلند جمع و جور در جمع خانوادهی محصولات چری است. چری در تیگو۵ بیشتر خواسته است تا یک محصول ایدهآل و تقریبا لوکس را با قیمتی مناسب عرضه کند. تیگو۵ که در سال ۲۰۱۴ به بازار محلی معرفی شد و در آذر 94 وارد بازار ایران شد، جزئیات دوست داشتنی زیادی دارد که در ادامه به معرفی بیشتر خصوصیات آن میپردازیم.
شرکت خودروسازی چری در ایران برای نخستین بار اقدام به برگزاری تور بینالمللی خودروی تیگو7 برای مشتریان خود نمود تا برای نخستین بار امکان تست خودرو خارج از مرزهای کشور فراهم گردد، تا این شاسی بلند لوکس چری، مورد محک مشتریان و خبرنگاران قرار گیرد. در پایان این سفر کلیه مشتریان از عملکرد خودرو خود رضایت کامل را داشتند. شتاب و کشش مناسب، پایداری و تواناییهای حرکتی مناسب به دارندگان تیگو7 اثبات نمود که انتخاب مناسب و درستی را داشتهاند.
با اینکه تنها دو سال از عرضهی خودروی چری تیگو5 در ایران میگذرد، ولی این خودروی موفق در همین زمان کوتاه با اثبات کیفیت و توانمندیهای خود توانسته است به خودروی انتخابی 25،000 مشتری در ایران تبدیل شود. اکنون که ماه آذر قرار داریم، چری به مناسبت دومین سالگرد معرفی و عرضه تیگو5 در ایران، مسابقهای اینستاگرامی با عنوان «درجستجوی بیشترین کارکرد تیگو5» ترتیب داده است اما تیگو5 چه روندی را در طی این دو سال طی کرده است؟
سیستم کنترل کمکی شروع حرکت در سربالائی یا Hill Start Assist Control (HHC) یکی از سیستمهای پایداری کمکی پیشرفته در خودروهای شاسیبلند شاخص دنیاست. از آنجا که خودروهای معدودی در ایران از جمله تیگو5، آریزو5، تیگو7، تویوتا پرادو، لکسوس IS300 و کیا سول از این سیستم بهره میبرند، مکانیزم HHC چندان در کشورمان شناخته شده نیست. به همین خاطر، در این مقاله به معرفی این قابلیت سودمند و کارامد خواهیم پرداخت.
از آنجا که هدف از تولید رنو سیمبل، تولید خودروی اقتصادی و شهری بوده است، پس نباید انتظار طراحی چندان زیبایی را از آن داشت و مانند اغلب تولیدات برند رنو کماکان با خودرویی روبهرو هستیم که چهرهای محافظهکارانه دارد. در مقابل طراحی خارجی آریزو5 بسیار ظریف و هوشمندانه جلوه میکند. تلفیق چراغهای جلو، سپر و جلوپنجره و محفظه موتور که با انحنای زیبایی روی آنها قرار گرفته است نمای مدرنی را برای این خودرو به ارمغان آورده است.
چه کسی گمان می برد تا کمتر از یک دهه چینیها پای خود را بتوانند با برند چری به بزرگترین رویداد خودرویی جهان، یعنی نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017 باز کنند؟ شرکت چری که 14 سال پیاپی است بهعنوان بزرگترین صادرکننده خودروی چین شناخته میشود در بزرگترین گردهمایی خودرویی جهان در فرانکفورت با ارائه مدل تیگو7 کوپه و مدل مفهومی Exeed TX نشان داد که باید نگرش خود را در مورد چینیها تغییر دهیم.