مقالات

۳۱ تیر ۱۳۹۶

روایتی از عرضه‌ی جهانی تیگو 7

برند چینی خودروسازی Chery Auto محصول SUV جدیدش را تحت عنوان Tiggo 7 در اوایل سال 2017 به بازار چین عرضه کرد. این مدل خیلی زود به خودروی پرچم‌دار و گران‌قیمت‌ترین تولید چری و همچنین خودروسازی چین تبدیل شد. طراحی آن نسبت به دیگر انواع تولیدات شاسی‌بلند چری خاص‌تر است، به‌طوری که تیگو 7 اولین عضو از خانواده چری است که با جلوپنجره موجی‌شکل و چراغ جلوی کوسه‌ای ارائه شده است.

بازار هدف تیگو 7 خریداران جوان ساکن شهرهای بزرگ است به‌طوری که اکنون این بخش پررونق‌ترین بخش از بازار حال حاضر چین محسوب می‌شود. بیشتر خریداران این خودرو از گروه جوانان بین 25 تا 35 سال، متاهل، علاقه‌مند به مدهای باب روز، با یک یا دو فرزند و احتمالا دوست‍‌دار سفر به طبیعت و کوهستان در تعطیلات آخر هفته محسوب می‌شوند.

 

فرق تیگو7 با تیگو5 این است که تیگو7 کمی بزرگ‌تر و گران‌تر از مدل قدیمی‌تر خود است. اما علی‌رغم اندازه‌ی کوچک‌تر تیگو5، این خودرو دنیای کاملا متفاوتی دارد چراکه طراحی و تصویر مطیع آن بخش محافظه‌کارانه‌ و کلاسیک‌تر بازار را مدنظر داشته است.

تیگو 7 اولین خودروی چری است که بر مبنای پلتفرم مفهومی T1X و با کمک شریکش، Jaguar Land Rover ساخته شده است. چری و جگوار لند روور ارتباط تجاری محکمی با هم دارند، چراکه این برند انگلیسی خودروهای خود را برای بازار چین با تولید کارخانه‌ی چری تامین می‌کند.

قیمت تیگو 7 با موتور توربوشارژر 1.5 لیتری آن از 97،900 تا 153،900 یوآن (14،600 تا 23،070 دلار) است و در سطح جهان رقبایی چون Geely Boyue، Roewe RX5 و Trumpchi GS4 دارد، اما تیگو 7 باید در ایران با خودروهایی چون رنو کپچر، سانگ یانگ تیوولی و بی وای اس ۶ رقابت کند.

 

 

 

 

 

DISCOVER CHERY

© 2016 All rights reserved by cheryco.ir - Designed & developed by Parsnemoodar